Aard van de stukken:
Aantekeningen over het toepassen van het "niveauschema" van Hans de Miranda.
Enkele gegevens uit mijn lespraktijk met 3e klassers en 4 en 5 VWO.
Periode 1979-1985.
Toelichting:
Voor het 'niveauschema' van De Miranda zie het Engelstalige artikel van Robert van Oosten en mij samen in Economic Education. Zie de omslag "Werk bij de SLO als leerplanontwikkelaar (12).
Met Hans de Miranda hebben Robert van Oosten en ik een reeks van gesprekken gevoerd rondom 1980. Hij heeft ons zeer sterk geïnspireerd met zijn zeer originele ideeën over hoe echte begripsvorming bij lerenden tot stand komt.
N.B. De gegevens in deze omslag sluiten aan bij wat ik in de jaren 80 via Pieter Molenaar, die verbonden was aan de universitaire lerarenopleiding in Groningen, afgestaan heb aan de UB van de RUG
Aard van de stukken:
Aantekeningen over het toepassen van het "niveauschema" van Hans de Miranda.
Enkele gegevens uit mijn lespraktijk met 3e klassers en 4 en 5 VWO.
Periode 1979-1985.
Toelichting:
Voor het 'niveauschema' van De Miranda zie het Engelstalige artikel van Robert van Oosten en mij samen in Economic Education. Zie de omslag "Werk bij de SLO als leerplanontwikkelaar (12).
Met Hans de Miranda hebben Robert van Oosten en ik een reeks van gesprekken gevoerd rondom 1980. Hij heeft ons zeer sterk geïnspireerd met zijn zeer originele ideeën over hoe echte begripsvorming bij lerenden tot stand komt.
N.B. De gegevens in deze omslag sluiten aan bij wat ik in de jaren 80 via Pieter Molenaar, die verbonden was aan de universitaire lerarenopleiding in Groningen, afgestaan heb aan de UB van de RUG
Kenmerken
VOLLEDIG:
Archief Eemland, Amersfoort. Toegang 0252 Inlevingscollectie 20e eeuw, 1940-2001
VERKORT:
NL-AmfAE 0252