Wilt u een of meerdere archiefstuk inzien? Veel is nog niet digitaal, tenzij een paperclip-symbool naast de beschrijving staat. U bent van harte welkom op onze publieksvloer om archiefstukken in te zien op afspraak. Geef hierbij alstublieft bij 'Stukken' het toegangsnummer (het dikgedrukte bovenaan de pagina) en het inventarisnummer aan. Tot op de 3e verdieping van het Eemhuis!

Wij beheren de archieven van Amersfoort en zeven andere gemeenten uit de regio Eemland. Dit zijn zowel de gemeentearchieven die volgens de Archiefwet bewaard moeten worden als ook archieven van particulieren, bedrijven en verenigingen uit deze gemeenten.

Uw zoekacties: Inlevingscollectie 20e eeuw, 1940-2001

0252 Inlevingscollectie 20e eeuw, 1940-2001

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiƫrarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiƫrarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Inventaris
2. Inventaris
2.53. Doos 53
248 Werk bij de SLO als leerplanontwikkelaar. (16). studiereizen Frankrijk.
Aard van de stukken:
Deze en de twee volgende omslagen betreffen studiereizen tijdens mijn werkperiode bij de SLO (Enschede):
1977 Bielefeld o.a. Laborschule.
1982 Manchester o.a. project van Universiteit.
1983 Parijs o.a. het CNDP en INRP.
1984 Louvain-la-Neuve project van universiteit.
1984 CrƩteuil cursus Droits de l'homme.
1988 Californiƫ o.a. Summer Institute Stanford University.
Aantekeningen, agenda's, programma's, documentatiemateriaal en dergelijke.
Deze onderhavige omslag gaat over contacten met Frankrijk.
Toelichting:
Het fenomeen studiereizen is, voor zover ik weet, nooit apart onderzocht. Zo'n onderzoek zou best interessant kunnen zijn. Ik heb er wel eens een opzetje voor gemaakt, dat bij deze stukken is gevoegd. Dit eindigt met:
En tenslotte de hamvraag: Welke invloed hebben studiereizen in de periode 1945-2000 gehad ?
Dat is eigenlijk he t belangrijkste dat je te weten zou willen komen. Het lijkt mij heel moeilijk om dat achteraf vast te stellen.
Invloed op wetenschappelijk onderzoek, invloed op overheidsbeleid, invloed op arbeidsvreugde van de betrokkenen, invloed op het 'geestelijk klimaat' van Nederland?
Zijn er verschillen te constateren tussen het culturele klimaat (of hoe je het anders noemen wilt) van landen die samenhangen met al of niet veel studiereizen vanuit en naar dat land?
Mijn ego-documenten zouden een kleine bijdrage kunnen leveren tot het onderzoek
0252 Inlevingscollectie 20e eeuw, 1940-2001
2. Inventaris
2.53. Doos 53
248
Werk bij de SLO als leerplanontwikkelaar. (16). studiereizen Frankrijk.
Aard van de stukken:
Deze en de twee volgende omslagen betreffen studiereizen tijdens mijn werkperiode bij de SLO (Enschede):
1977 Bielefeld o.a. Laborschule.
1982 Manchester o.a. project van Universiteit.
1983 Parijs o.a. het CNDP en INRP.
1984 Louvain-la-Neuve project van universiteit.
1984 CrƩteuil cursus Droits de l'homme.
1988 Californiƫ o.a. Summer Institute Stanford University.
Aantekeningen, agenda's, programma's, documentatiemateriaal en dergelijke.
Deze onderhavige omslag gaat over contacten met Frankrijk.
Toelichting:
Het fenomeen studiereizen is, voor zover ik weet, nooit apart onderzocht. Zo'n onderzoek zou best interessant kunnen zijn. Ik heb er wel eens een opzetje voor gemaakt, dat bij deze stukken is gevoegd. Dit eindigt met:
En tenslotte de hamvraag: Welke invloed hebben studiereizen in de periode 1945-2000 gehad ?
Dat is eigenlijk he t belangrijkste dat je te weten zou willen komen. Het lijkt mij heel moeilijk om dat achteraf vast te stellen.
Invloed op wetenschappelijk onderzoek, invloed op overheidsbeleid, invloed op arbeidsvreugde van de betrokkenen, invloed op het 'geestelijk klimaat' van Nederland?
Zijn er verschillen te constateren tussen het culturele klimaat (of hoe je het anders noemen wilt) van landen die samenhangen met al of niet veel studiereizen vanuit en naar dat land?
Mijn ego-documenten zouden een kleine bijdrage kunnen leveren tot het onderzoek
Omvang:
1 omslag

Kenmerken

Datering:
1940-2001
TE RAADPLEGEN IN:
Amersfoort
Soort toegang:
plaatsingslijst
Openbaarheid:
volledig
Omvang:
11,2 meter
Herkomst:
bewaring
Citeerinstructie:
Bij het citeren in annotatie en verantwoording dient het archief tenminste eenmaal volledig en zonder afkortingen te worden vermeld. Daarna kan worden volstaan met verkorte aanhaling.
VOLLEDIG:
Archief Eemland, Amersfoort. Toegang 0252 Inlevingscollectie 20e eeuw, 1940-2001
VERKORT:
NL-AmfAE 0252
Geografische namen:
Archiefvormer(s):