Aard van de stukken:
Deze en de twee volgende omslagen betreffen studiereizen tijdens mijn werkperiode bij de SLO (Enschede):
1977 Bielefeld o.a. Laborschule.
1982 Manchester o.a. project van Universiteit.
1983 Parijs o.a. het CNDP en INRP.
1984 Louvain-la-Neuve project van universiteit.
1984 CrƩteuil cursus Droits de l'homme.
1988 Californiƫ o.a. Summer Institute Stanford University.
Aantekeningen, agenda's, programma's, documentatiemateriaal en dergelijke.
Deze onderhavige omslag gaat over contacten met Frankrijk.
Toelichting:
Het fenomeen studiereizen is, voor zover ik weet, nooit apart onderzocht. Zo'n onderzoek zou best interessant kunnen zijn. Ik heb er wel eens een opzetje voor gemaakt, dat bij deze stukken is gevoegd. Dit eindigt met:
En tenslotte de hamvraag: Welke invloed hebben studiereizen in de periode 1945-2000 gehad ?
Dat is eigenlijk he t belangrijkste dat je te weten zou willen komen. Het lijkt mij heel moeilijk om dat achteraf vast te stellen.
Invloed op wetenschappelijk onderzoek, invloed op overheidsbeleid, invloed op arbeidsvreugde van de betrokkenen, invloed op het 'geestelijk klimaat' van Nederland?
Zijn er verschillen te constateren tussen het culturele klimaat (of hoe je het anders noemen wilt) van landen die samenhangen met al of niet veel studiereizen vanuit en naar dat land?
Mijn ego-documenten zouden een kleine bijdrage kunnen leveren tot het onderzoek
Aard van de stukken:
Deze en de twee volgende omslagen betreffen studiereizen tijdens mijn werkperiode bij de SLO (Enschede):
1977 Bielefeld o.a. Laborschule.
1982 Manchester o.a. project van Universiteit.
1983 Parijs o.a. het CNDP en INRP.
1984 Louvain-la-Neuve project van universiteit.
1984 CrƩteuil cursus Droits de l'homme.
1988 Californiƫ o.a. Summer Institute Stanford University.
Aantekeningen, agenda's, programma's, documentatiemateriaal en dergelijke.
Deze onderhavige omslag gaat over contacten met Frankrijk.
Toelichting:
Het fenomeen studiereizen is, voor zover ik weet, nooit apart onderzocht. Zo'n onderzoek zou best interessant kunnen zijn. Ik heb er wel eens een opzetje voor gemaakt, dat bij deze stukken is gevoegd. Dit eindigt met:
En tenslotte de hamvraag: Welke invloed hebben studiereizen in de periode 1945-2000 gehad ?
Dat is eigenlijk he t belangrijkste dat je te weten zou willen komen. Het lijkt mij heel moeilijk om dat achteraf vast te stellen.
Invloed op wetenschappelijk onderzoek, invloed op overheidsbeleid, invloed op arbeidsvreugde van de betrokkenen, invloed op het 'geestelijk klimaat' van Nederland?
Zijn er verschillen te constateren tussen het culturele klimaat (of hoe je het anders noemen wilt) van landen die samenhangen met al of niet veel studiereizen vanuit en naar dat land?
Mijn ego-documenten zouden een kleine bijdrage kunnen leveren tot het onderzoek
Kenmerken
VOLLEDIG:
Archief Eemland, Amersfoort. Toegang 0252 Inlevingscollectie 20e eeuw, 1940-2001
VERKORT:
NL-AmfAE 0252