Aard van de stukken:
Recensies van Kiezen en Delen en reacties van collega's.
Periode 1970-1989.
Toelichting algemeen: zie bij de eerste omslag "Kiezen en Delen".
Toelichting op deze omslag:
Reacties van collega's kregen we (te) weinig. Logisch, want daarvoor heeft een leraar het te druk. Alleen via persoonlijk contact zou dat lukken.
Bij de vijfde druk probeerden we enkele collega's tegen een zekere vergoeding te brengen tot reacties, waarvan in deze omslag een voorbeeld. Het illustreert goed, hoeveel voetangels en klemmen eraan zitten om een schoolboek te schrijven dat echt goed op de lespraktijk is geƫnt. Zonder uitproberen vooraf in klassen is dit eigenlijk onverantwoord. Dit was ook een van onze conclusies van het werk aan het 'Economie-Mavo- Project' van de SLO 1977-1985.
Zie ook het bijgesloten artikel van Wim Langeveld over schoolboeken schrijven uit Vrij Nederland van 1972
Aard van de stukken:
Recensies van Kiezen en Delen en reacties van collega's.
Periode 1970-1989.
Toelichting algemeen: zie bij de eerste omslag "Kiezen en Delen".
Toelichting op deze omslag:
Reacties van collega's kregen we (te) weinig. Logisch, want daarvoor heeft een leraar het te druk. Alleen via persoonlijk contact zou dat lukken.
Bij de vijfde druk probeerden we enkele collega's tegen een zekere vergoeding te brengen tot reacties, waarvan in deze omslag een voorbeeld. Het illustreert goed, hoeveel voetangels en klemmen eraan zitten om een schoolboek te schrijven dat echt goed op de lespraktijk is geƫnt. Zonder uitproberen vooraf in klassen is dit eigenlijk onverantwoord. Dit was ook een van onze conclusies van het werk aan het 'Economie-Mavo- Project' van de SLO 1977-1985.
Zie ook het bijgesloten artikel van Wim Langeveld over schoolboeken schrijven uit Vrij Nederland van 1972
Kenmerken
VOLLEDIG:
Archief Eemland, Amersfoort. Toegang 0252 Inlevingscollectie 20e eeuw, 1940-2001
VERKORT:
NL-AmfAE 0252